پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
آئین رونمایی از 25 عنوان کتاب دفاع‌ مقدس در کرمانشاه برگزار شد

همزمان با آخرین روز از هفته دفاع‌مقدس 25 کتاب، با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در کرمانشاه رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، آیین رونمایی از  25 عنوان کتاب چاپی و صوتی حوزه دفاع‌مقدس پنجشنبه‌(هشتم مهرماه) در محوطه اداره‌کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم ناصر باباخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، جمعی از بسیجیان و ادب‌دوستان حضور داشتند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برای چاپ ۶۰ عنوان کتاب در سال‌جاری برنامه‌ریزی کرده است.

تاکنون فرآیند‌ چاپ ۳۵ عنوان کتاب از سوی این بنیاد انجام شده که تعدادی از آن‌ها به چاپ رسیده و سایر کتاب‌ها در مراحل مختلف تدوین، ویراستاری و اخذ مجوز‌های چاپ قرار دارند.

«شور عاشقی»، «ماه و خاکریز»، «خوشبینی‌های آغازین تا نومیدی‌های پایانی» از‌جمله کتاب‌هایی است که در این مراسم رونمایی شد. 

در حاشیه این مراسم  تورج زینی‌وند، مترجم کتاب «خوشبینی‌های آغازین تا نومیدی‌های پایانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار (ایبنا) در کرمانشاه، درباره این کتاب گفت: دکتر الأسطه در کتاب «أدب المقاومة من تفاؤل البدایات الی خیبة النهایات» به تفصیل، آثار شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات پایداری را بررسی و نقد کرده است. 

وی ادامه داد: نویسنده کتاب به‌عنوان استاد ادبیات پایداری در دانشگاه ملی النجاح، در این اثر، چشم‌اندازی از امید و پیروزی علیه رژیم صهیونیستی را به شیوه‌ای مستند و مستدل ارائه می‌کند.

زینی‌وند گفت: نقد منابع نظری حوزه ادبیات پایداری، تحلیل ادبی شعر و نثر معاصر مقاومت در پرتو نقد ادبی جدید، فراوانی شاهد مثال‌ها و نمونه‌های ادبی در کنار سبک روان و شیوای مؤلّف، از ویژگی‌های ممتاز این اثر است.

این مترجم افزود: عنوان این اثر نیز به این دیدگاه نویسنده اشاره دارد که برخی از شاعران و نویسندگان ادبیات پایداری، در آغاز مذاکرات صلح و سازش دولت خودگردان فلسطین با رژیم اشغالگر قدس، به ستایش و همراهی خوشبینانه با این مذاکرات روی آوردند؛ اما همان شاعران و نویسندگان در پی بدعهدی‌ها و تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی و در حقیقت ناکامی روند سازش، به بیان اندوه و نومیدی خود از این مذاکرات پرداختند.

زینی‌وند بیان کرد: مؤلف اثر، بر این باور راستین است که تنها راه نجات فلسطین در ایستادگی و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی است؛ رژیمی که با حمایت سران مرتجع عرب و سیاست‌های پلید غرب، درپی یهودی‌سازی قدس شریف و اشغال کامل سرزمین فلسطین است.

آشنایی با ادبیات مقاومت فلسطین یکی از ضرورت‌های فرهنگی دنیای معاصر است. کتاب «ادبیات مقاومت»، تألیف «دکتر عادل الأسطه»، گزیده‌ای از تحولات اساسی ادبیات پایداری در سرزمین‌های اشغالی است که ترجمه آن زمینه‌ساز آشنایی بیشتر با جریان ادبیات مقاومت در جهان عرب، به‌ویژه فلسطین، است.

«عادل الأسطه» (1954) استاد، نویسنده، منتقد و پژوهشگر برجسته فلسطینی در حوزه ادبیات پایداری است که مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی را با محوریت جریان مقاومت در کارنامه علمی و حرفه‌ای خود دارد.

وی -که از منتقدان برجسته حوزه ادبیات است- پژوهش‌هایی همچون؛ «الأدیب الفلسطیني والأدیب الصهیوني، رغبة، جدل الشعر و الذائقة، نصّ القدس الشعري» و «في‌ القدس» را نگاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها